Kleur je weekmenu!

Voeg kleur toe aan je weekmenu. Gezond, lekker én vezelrijk! Ga voor verschillende soorten groente en varieer volop. Dit weekmenu is handige inspiratie!

Bewezen effectief: het mediterrane dieet

Verschillende studies tonen een verband tussen het Mediterrane dieet en de gezondheidseffecten daarvan. Maar wat is een Mediterraan dieet precies? En welke gezondheidseffecten brengt het nog meer met zich mee?

Kan je te veel vezels eten?

‘Alles waar ‘te’ voor staat, is niet goed.’ Maar geldt deze uitspraak ook voor vezels? Kan je er té veel van binnen krijgen? Wij zochten het uit.

Grip op de (najaars)griep

Grip op de (najaars)griep: zo helpt je spijsvertering je de herfst door. Want je spijsvertering speelt een belangrijke rol in het behouden en krijgen van een sterke weerstand.

Deze 1,5 kilo wil je niet missen: jouw unieke microbioom

Ons microbioom, alle bacteriën, gisten en schimmels in onze darm, wordt ook wel darmflora genoemd. Het microbioom is ontzettend belangrijk voor het gezond houden van je spijsvertering en daarmee je hele lichaam. Experts leggen uit hoe dat zit, en hoe je er goed voor zorgt.

Hoe vezelt Nederland?

Hoe Gezond is Jouw Buik

Hoe vezelrijk eet Nederland? Uit onderzoek blijkt dat we massaal te weinig vezels binnenkrijgen. Lees hier alle verschillen tussen mannen, vrouwen en provincies en ontdek de handigste tips.

Verrot gezond: dit is wat gefermenteerd eten voor je doet

Verrot en gezond? Dat lijkt een onmogelijke combinatie. Maar verrot kan ook gezond zijn, namelijk in de vorm van fermenteren; een methode om je groente en fruit gecontroleerd te laten ‘rotten’. Fermenteren is hip door de smaken die je ermee kunt maken. Maar ook kan het veel goeds voor je spijsvertering betekenen. Daarom interviewden wij Christian Weij, fermentatiegoeroe en schrijver van het boek ‘Verrot Gezond’.

Ontvang 1x per maand onze gratis e-mail nieuwsbrief

Naar boven