Groenten en fruit boost

Zeven redenen waarom groente en fruit je gezondheid een boost geven Groente en fruit; iedereen weet dat ze gezond voor je zijn. Maar waarom lukt het veel Nederlanders niet om er iedere dag voldoende van binnen te krijgen? Dit ligt niet alleen aan wilskracht. Onze maatschappij is zo ingericht dat
Lees meer

Kleur je weekmenu!

Voeg kleur toe aan je weekmenu. Gezond, lekker én vezelrijk! Ga voor verschillende soorten groente en varieer volop. Dit weekmenu is handige inspiratie!

Bewezen effectief: het mediterrane dieet

Verschillende studies tonen een verband tussen het Mediterrane dieet en de gezondheidseffecten daarvan. Maar wat is een Mediterraan dieet precies? En welke gezondheidseffecten brengt het nog meer met zich mee?

Kan je te veel vezels eten?

‘Alles waar ‘te’ voor staat, is niet goed.’ Maar geldt deze uitspraak ook voor vezels? Kan je er té veel van binnen krijgen? Wij zochten het uit.

Grip op de (najaars)griep

Grip op de (najaars)griep: zo helpt je spijsvertering je de herfst door. Want je spijsvertering speelt een belangrijke rol in het behouden en krijgen van een sterke weerstand.

Deze 1,5 kilo wil je niet missen: jouw unieke microbioom

Ons microbioom, alle bacteriën, gisten en schimmels in onze darm, wordt ook wel darmflora genoemd. Het microbioom is ontzettend belangrijk voor het gezond houden van je spijsvertering en daarmee je hele lichaam. Experts leggen uit hoe dat zit, en hoe je er goed voor zorgt.

Hoe vezelt Nederland?

Hoe Gezond is Jouw Buik

Hoe vezelrijk eet Nederland? Uit onderzoek blijkt dat we massaal te weinig vezels binnenkrijgen. Lees hier alle verschillen tussen mannen, vrouwen en provincies en ontdek de handigste tips.

Ontvang 1x per maand onze gratis e-mail nieuwsbrief

Naar boven