10 x water – maar dan anders

Hoe je van een glas water een verfrissende dorstlesser maakt

Met deze inspiratie tover je, heel quick and easy, het heldere schoon uit onze kraan om tot een verfrissend drankje naar smaak. En het ziet er ook nog eens lekker uit! Voldoende water drinken is, naast vezelrijk eten en genoeg bewegen, heel belangrijk voor een soepele spijsvertering. Zo houd je je buik gezond! Vocht zorgt er namelijk voor dat vezels goed hun werk kunnen doen. Vezels nemen namelijk vocht op in onze dikke darm. Hierdoor wordt harde ontlasting zacht en soepel, terwijl dunne ontlasting juist indikt door de sponswerking. 
mineral water with strawberries, ice and mint in a vintage cup

Receptideeën

  • Een kruidige cinnamon boost. Voeg kaneelstokje toe aan een glas water. En voor een extra effect voeg je nog wat schijfjes appel toe. Jum!
  • Een fruity juice. Pers wat fruit fijn en gebruik het sap om het water zoeter te maken. Last van keuzestress? Kies verschillende soorten fruit bij elkaar. Appel, framboos, aardbei, peer, het doet het allemaal hartstikke goed. Ook lekker en leuk: voeg in plaats van versgeperst sap, wat schijfjes fruit toe aan je water.
  • Vers muntwater. Verse munt, extra lekker met wat schijfjes citroen. En, voor een ultiem verfrissend effect, voeg je ook nog wat schijfjes komkommer toe. Muntplantjes zijn bij de meeste supermarkten goed verkrijgbaar, daarmee heb je zeker genoeg voor een week. En met verse munt maak je in een handomdraai een lekkere muntthee met honing. Een gouden combi.
  • Gember, komkommer en citroen. Ook zo’n fijne combi. Een licht frisse smaak van komkommer, de zachte smaak van gember en het dorstlessende van citroen.
  • Bevroren mandarijnen. Pel een mandarijntje, vries alle losse schijfjes in. Voeg deze, wanneer ze bevroren zijn, toe aan het water. Een heel lekkere bijsmaak aan jouw flesje water!

Ontvang GRATIS onze minigids met vezelrijke tips en recepten.

water-gember
Drinken
water-sinaasappel
  • Basilicum, aardbeien en citroen. Aardbeien en basilicum passen heel goed bij elkaar. En voor een klein zuurtje doe je er ook citroen bij. Tip: drink het wel snel op, anders worden de aardbeien papperig.
  • Proef het Midden-Oosten. Een paar druppels rozenwater met schijfjes komkommer. Voor een Midden-Oosters tintje.
  • Sinaasappel en koriander. Tja, deze moet je gewoon zelf even proberen. Verrassend, maar erg lekker.
  • Grapefruit met rozemarijn. De smaak van rozemarijn is heerlijk in combinatie met grapefruit. Een combinatie van kruiden en het zure en bittere van de grapefruit.
  • Een beetje pit. Voeg een paar kleine schijfjes chilipeper toe aan je water, vergezeld door wat stukken eetrijpe mango. Een verrassende combi, om mee af te sluiten!

Met deze tips drink je nooit meer te weinig water

Wil je weten hoe gezond jouw buik is? Doe de vezeltest of volg ons op Facebook voor meer tips voor een gezonde buik!

Ontvang 1x per maand onze gratis e-mail nieuwsbrief

Naar boven