Doe mee met ‘Spice up je spijsvertering’!

1 september 2020

Je spijsvertering is de basis voor een goede algehele gezondheid. Maar hoe goed zorg jij zelf voor je spijsvertering? Wij dagen je uit: doe mee met de challenge ‘Spice up je spijsvertering’ van de Maag Lever Darm Stichting. In vier weken werken we aan meer balans van binnenuit. De challenge helpt je om via een persoonlijke ontdekkingsreis stap voor stap aan de slag te gaan met pure, vezelrijke voeding. Met daarnaast een rol voor beweging en ontspanning. Doe je mee?

Er is steeds meer bekend over de wisselwerking tussen de spijsvertering, de rest van je lichaam en je gezondheid. Is je spijsvertering in balans, dan kan ze je energie geven. Kracht. Vitaliteit. Zodat je lekker in je vel zit en de dingen kan doen die je graag doet. Als deelnemer van de challenge ‘Spice up je spijsvertering’ krijg je de highlights van onze wondere binnenwereld mee. Maar vooral willen we je laten ervaren en ontdekken wat goed voor je spijsvertering zorgen met je kan doen. Learning by doing, noemen we dat.

In de vier weken durende challenge gaan we aan de slag met pure, vezelrijke voeding. Vezels leveren namelijk heel belangrijk werk voor onze spijsvertering. Ook nemen we beweging en ontspanning mee. Want pure, vezelrijke voeding, beweging en ontspanning zijn samen drie hoofdingrediënten voor een gezonde spijsvertering.

Als deelnemer ontvang je per week stap voor stap tips en inspiratie, alles gebundeld in een handig gratis digitaal werkboek. Zie het als een persoonlijke ontdekkingsreis waarin je kan ervaren wat voor jou werkt. Zodat je met meerdere kleine aanpassingen al een groot verschil kan maken.

‘Wist je dat 70% van je afweercellen in je darmen zitten? Zie je spijsvertering als jouw bron voor balans voor je algehele gezondheid. Met die wetenschap in het achterhoofd kun je eigenlijk maar één ding doen: er goed voor willen zorgen.”’

3 redenen om deel te nemen:

  • Je ontvangt een (gratis!) handig werkboek met meer dan 140 pagina’s vol tips en inspiratie.
  • Je spijsvertering voedt je weerstand. En dat is nu belangrijker dan ooit.
  • We nemen je vier weken lang stap voor stap mee in een persoonlijke ontdekkingsreis, met kleine maar doeltreffende aanpassingen.

Let op:

Let op: deze challenge is niet bedoeld voor mensen met een (spijsverterings)aandoening. Ben je patiënt of heb je klachten? Raadpleeg dan jouw (huis)arts.

Gerelateerd nieuws

Petitie voor minder zout, suiker en vet in voeding bijna 16.000 keer ondertekend

‘Maak ons eten weer gezond!’ Dat is de oproep aan het nieuwe kabinet van ruim 16.000 Nederlanders die hun handtekening hebben gezet onder de petitie van de Alliantie Voeding voor de Gezonde Generatie en Team Gezonde Voeding Nu. De initiatiefnemers willen dat de voedingsindustrie via regelgeving verplicht wordt om minder zout, suiker en ongezond vet in producten te verwerken. De petitie, die brede steun krijgt vanuit de zorg, wetenschap en tientallen maatschappelijke organisaties, is vanmiddag overhandigd aan de Tweede kamer.

15 juni 2021

Ervaringsverhalen IBD patiënten levert Praatplaat op

MLDS heeft recent een onderzoek gesubsidieerd naar Participatory narrative inquiry (PNI) bij IBD patiënten. Hierbij zijn verhalen van ruim 200 IBD patiënten geanalyseerd, met name inzake voeding en dat heeft een praatplaat opgeleverd, die interessant is voor patiënten en goed te gebruiken door zorgverleners.

3 juni 2021

Teken de petitie om ons eten weer gezond te maken!

Wil jij ook dat ons eten en drinken weer gezond wordt? Teken dan nu de petitie MAAK ONS ETEN WEER GEZOND. Veel alledaags eten en drinken zoals kaas, soep, crackers, frisdrank en ontbijtgranen bevat – vaak zonder dat je het door hebt – te veel zout, suiker en ongezond vet. Het nieuwe kabinet moet aan de slag met regelgeving die ervoor zorgt dat fabrikanten deze ongezonde ingrediënten in producten verlagen.

19 mei 2021

Doneer