Jaarverslag 2015

Het is bijna niet voor te stellen maar ruim twee miljoen mensen in Nederland hebben een spijsverteringsziekte. Elke dag komen daar nieuwe bij. En elke dag sterven er mensen aan de gevolgen van spijsverteringsziekten. Als Maag Lever Darm Stichting willen we dit tij keren. Daarom financieren we wetenschappelijk onderzoek naar deze ziekten, geven we er voorlichting over en zetten we publiekscampagnes op. Zo helpen we mensen regie te nemen over hun buikgezondheid en redden we levens.

Resultaten 2015

We zijn erin geslaagd in 2015 de inkomsten verder te laten groeien. Hierdoor hebben we méér geld beschikbaar om onderzoek te steunen en naar buiten te treden met voorlichting en bewustwordingscampagnes. Deze bemoedigende ontwikkelingen danken we voor een zeer belangrijk deel aan onze groeiende, betrokken achterban: van onze collectanten en samenwerkingspartners tot de donateurs en mensen die wetenschappelijk onderzoek doen. Iedereen die met zijn tijd, kennis of geld bijdraagt, is essentieel in de strijd tegen spijsverteringsziekten.

Ontvang 1x per maand onze gratis e-mail nieuwsbrief