Hoeveel
heb ik nodig?

Dit is het advies voor jou! Lees snel verder voor meer vezeltips en inspiratie.

result
result

Zo eet jij elke dag voldoende vezels !

Vezels zijn erg belangrijk voor het gezond houden van je buik. Vezelrijk eten kan bijdragen aan het voorkomen en verminderen van spijsverteringsklachten. Je vindt vezels in plantaardige producten zoals groenten, fruit, peulvruchten, noten, volkoren granen en aardappelen.

Hieronder zie je twee voorbeeldmenus; met 30 gram vezels en 40 gram vezels. Ter illustratie; een volkoren boterham bevat 2,4 gram vezels, een sinaasappel 2,6 gram vezels en 200 gram gekookte broccoli 5,4 gram vezels. Dus varieer volop voor een vezelrijk menu!

Gratis minigids

Met vezelrijke voeding zorg je goed voor je buik. Speciaal voor jou een gratis gids vol inspiratie en tips die je een heel eind op weg helpen.

 

Download gratis

 

Meer over vezels

Vezels zijn erg belangrijk voor het gezond houden van je buik. Vezelrijk eten kan bijdragen aan het voorkomen en verminderen van spijsverteringsklachten. Je vindt vezels in plantaardige producten zoals groenten, fruit, peulvruchten, noten, volkoren granen en aardappelen. Vezels stimuleren de darmbewegingen en houden de ontlasting soepel en zacht.  Ook dragen vezels bij aan het verminderen van het risico op ziekten, zoals darmkanker. Bovendien zorgen vezels voor een langdurig verzadigd gevoel, zodat je tussendoor minder snel trek hebt in een (ongezonde) snack.

Vezels dragen, in combinatie met voldoende vocht en beweging, bij aan het gezond houden van jouw buik. Reden genoeg om vezelrijk(er) te gaan eten, nietwaar?

Ontvang 1x per maand onze gratis e-mail nieuwsbrief

Naar boven