Dat het belangrijk is om dagelijks voldoende vezels binnen te krijgen, is je waarschijnlijk niet onbekend. En daar kun je elke maaltijd aan werken! Ook met deze vier vezelrijke lunch-ideeën; zo haal je met gemak die dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van 30-40 gram vezels.

 

gezonde-lunch-shutterstock
Brood

Lunch 1

  • Twee volkoren boterhammen besmeerd met halvarine en daarop 30+ kaas en plakjes komkommer en tomaat
  • Mueslibol met halvarine en een plakje kokosbrood
  • Appel of ander fruit
  • ¼ komkommer met schil, in plakjes
    Beker drinkyoghurt limoen zonder toegevoegde suikers

Deze lunch bevat 12 gram vezels

Lunch 2

  • Een volkoren broodje besmeerd met zuivelspread met light kruidenkaas, een plakje kipfilet en wat geraspte wortel (rest in reepjes snijden om los op te eten)
  • Bakje magere kwark met 2 eetlepels muesli, wat gehakte hazelnoten en halve peer in stukjes (rest peer los op te eten)
  • Beker halfvolle melk

Deze lunch bevat 10,5 gram vezels

gezonde-lunch-shutterstock

Lunch 3

  • Wrap, besmeerd met hummus en belegd met  gerookte zalm en wat fijngesneden groenten als ijsbergsla, tomaat, komkommer en opgerold
  • Twee knäckebröd vezelrijk met halvarine, pindakaas en plakjes banaan (rest los op te eten)
  • Beker karnemelk

Deze lunch bevat 12,7 gram vezels

Lunch 4

  • Clubsandwich van 3 volkoren boterhammen, 1 boterham belegd met halvarine, selderijsalade (kant en klaar), een paar ongezouten walnoten en 1 boterham met halvarine, een plakje ham en beetje rucola. Stapelen en 3e (met halvarine besmeerde) boterham bovenop.
  • Trosje druiven of ander fruit
  • Beker (munt)thee

Deze lunch bevat 10,6 gram vezels

Doneer