10 tips voor een vezelrijke kerstborrel

Kerst betekent gezelligheid, en bij gezelligheid horen lekkere hapjes. Dat vinden wij ook! Maar wist je dat er genoeg verantwoorde borrelhapjes te bedenken zijn, naast de standaard bitterbal of het Hollandse blokje kaas? Met onze 10 tips voor op de borrelplank ben je verzekerd van een vezelrijke, maar vooral lekkere borrel!

Wist je dat... vezels vullen!

Naast het voordeel dat vezels goed zijn voor je spijsvertering, zorgen vezels ook sneller voor een verzadigd gevoel. Dus maak niet teveel happen om nog wat ruimte in je buik over te houden voor het kerstdiner. Mocht je de borrel juist het belangrijkste onderdeel van het samenzijn vinden. Dan kun je je het diner hierop aanpassen. Zorg dan voor wat kleinere gerechtjes om niet overvol te raken.

En nu, smullen maar! Onze 10 tips voor op de borrelplank:

  1. Dadel-amandelballetjes
  2. Springrolls met dip! 
  3. Volkorentoastjes met hummus of groentespread. (Tip! Maak je eigen hummus!)
  4. Zelfgemaakte guacamole (avocadopuree) met nacho chips
  5. Reepjes rauwkost met een dip zoals hummus of kwark met wat kerriekruiden erdoor
  6. Roggebroodrondjes of -vierkantjes met een plakje biet en stukje haring
  7. Stukjes bleekselderijstengel met in de holte wat lekkere blauwschimmelkaas
  8. Krokant geroosterde kikkererwten
  9. Olijfjes, eventueel lekker gemarineerd
  10. Noten (liefst ongezouten) of studentenhaver
Springrolls

Springrolls met dip! (recept I'm a Foodie)

Eet smakelijk!

Ontvang 1x per maand onze gratis e-mail nieuwsbrief

Naar boven