Veel gestelde vragen over de collecte

Hieronder treft u veel gestelde vragen voor collecteorganisatoren.

Heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met ons service center:
033-7523555 (ma t/m vr tussen 09.00 – 17.00 uur) of mail naar: collecte@mlds.nl.

Collecteportaal en bestelling plaatsen

Wat is CollecteWeb?

CollecteWeb is de digitale plek voor collecteorganisatoren om hun administratie in te verwerken. Zo kan hier de busopbrengst en looproute per collectant worden ingevuld. Ook kunnen er nieuwe collectanten worden toegevoegd, bestaande worden beëindigd, en gegevens van collectanten worden gewijzigd. Daarnaast kunt u hier uw bestelling plaatsen. Een handleiding van collecteportaal vindt u hier. Bekijkt u deze eerst als u met vragen zit. Komt u er niet uit? Mail dan naar collecte@mlds.nl.

Hoe kom ik bij collecteportaal, hoe log ik in?

U vindt CollecteWeb door in te loggen zoals u van ons gewend bent om uw bestelling te plaatsen. U vindt de inlogomgeving via deze pagina. U kunt via deze pagina inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.

Wat is mijn gebruikersnaam?

Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres wat bij de Maag Lever Darm Stichting bekend is.

Ik kan niet inloggen/Ik ben mijn wachtwoord vergeten/Ik ben nieuw.

Als u niet kunt inloggen, doordat u uw wachtwoord kwijt bent, dan kunt u bij het inloggen de link “wachtwoord vergeten” aanklikken. Een nieuw wachtwoord wordt naar uw e-mailadres verstuurd.

Bent u een nieuwe collecteorganisator en u gaat voor het eerst een bestelling plaatsen, dan dient u zich eerst te registeren. Dit doet u door de link “ik wil mij registeren” aan te klikken. Let op dat u bij het kiezen van een wachtwoord minimaal 7 tekens gebruikt.

Ik zie na het inloggen niet alle collectanten

Als u meerdere collecteplaatsen heeft kunt u deze zien door op het plusje te drukken dat u voor uw eerste collecteplaats ziet. De rest van uw collecteplaatsen worden dan uitgeklapt. U ziet vervolgens uw collectanten per collecteplaats.

Hoe moet ik mijn materialen bestellen?

U bestelt u materialen door in te loggen in CollecteWeb. Zodra u ingelogd bent, kunt u uw bestelling plaatsen door op de tegel “Bestellingen” te drukken. Heeft u vragen of wilt u liever telefonisch bestelen, neem dan contact op telefonisch via 033-7523555 of via mail: collecte@mlds.nl.

Welke materialen moet ik bestellen?

U bestelt net zoveel bussluitingen, legitimatiekaartjes, bedankkaartjes, etc. als het aantal collectanten waarvan u verwacht dat ze weer gaan lopen. Per artikel staat aangegeven of het verplicht, belangrijk of optioneel is. Als achteraf blijkt dat u te weinig heeft besteld, dan kunt u altijd zonder problemen extra bestellen.

Ik lees dat ik nieuwe stickers moet bestellen, hoe zit dit?

Het klopt dat u voor uw huidige bussen nieuwe stickers moet bestellen. Omdat de Maag Lever Darm Stichting een nieuwe huisstijl en logo heeft betekent dit dat u ook uw stickers moet vervangen. Als u nieuwe bussen bestelt hoeft u geen stickers te vervangen. Denk eraan dat als u een spandoek of vlag heeft, u deze ook moet vervangen.

Hoeveel collectanten heb ik?

Als u inlogt in collecteportaal ziet u onder het tabblad “functionarissen” de collectanten die in uw collecteplaats geregistreerd staan. Als u op een collectant klikt kunt u vervolgens met de knop “details” zijn/haar adresgegevens inzien.

Wanneer worden de materialen bezorgd?

Elk jaar maken wij met ons verzendhuis afspraken per wanneer zij de materialen zullen uitleveren. De verzending start half april. Dus mocht u in maart hebben besteld dan ontvangt u de materialen pas in maart. Bestelt u later, dan houden wij een maximale termijn van 3 weken aan. Als u vlak voor de collecteweek bestelt, dan proberen wij de bestelling binnen een week te verzenden.

Mijn bestelling is niet compleet.

U kunt zelf uw bestelling wijzigen of bijbestellen door in te loggen in collecteportaal. Als uw bestelling nog op “Besteld” staat in plaats van “In behandeling” kunt u op de bestelling klikken en vervolgens klikt u op “bewerken”. Als de bestelling op “In behandeling staat” kan er een nabestelling gedaan worden. Als het niet lukt kunt u altijd bellen met 033-7523555.

Mijn (na)bestelling is nog niet binnen gekomen.

Met de (na)bestelling houden wij een periode van 3 weken aan. Is het dichtbij de collecte dan wordt de (na)bestelling binnen een week verstuurd.
Als het meer dan drie weken is kunnen wij nakijken wat er is gebeurd. We gaan het uitzoeken en laten het binnen enkele dagen weten. Neem contact met ons op via collecte@mlds.nl of 033-7523555.

Ik heb meer collectanten geworven, hoe krijg ik extra spullen?

Wat fijn dat het u is gelukt om extra collectanten te werven. Hartelijk dank hiervoor. U kunt uw extra collectematerialen in collecteportaal. Als uw bestelling nog op “Besteld” staat in plaats van “In behandeling” kunt u op de bestelling klikken en vervolgens klikt u op “bewerken”. Als de bestelling op “In behandeling staat” kan er een nabestelling gedaan worden. Het kan zijn dat u de extra materialen later krijgt dan uw reguliere bestelling. U kunt ook altijd bellen met 033-7523555.

Ik wil geen gebruik maken van collecteportaal.

Dat is niet erg. U kunt ook alles op papier blijven doen zoals u gewend bent. Daarnaast kunt u telefonisch uw bestelling doorgeven. Het gebruik van collecteportaal heeft echter wel de voorkeur.

CollecteWeb en bestelling plaatsen

Wat is CollecteWeb?

CollecteWeb is de digitale plek voor collecteorganisatoren om hun administratie in te verwerken. Zo kan hier de busopbrengst en looproute per collectant worden ingevuld. Ook kunnen er nieuwe collectanten worden toegevoegd, bestaande worden beëindigd en gegevens van collectanten worden gewijzigd. Daarnaast kunt u hier uw bestelling plaatsen. Een handleiding van CollecteWeb vindt u hier. Bekijkt u deze eerst als u met vragen zit. Komt u er niet uit? Neem gerust contact op telefonisch via 033 – 752 3555 of via mail collecte@mlds.nl.

Hoe kom ik bij CollecteWeb, hoe log ik in?

U vindt CollecteWeb via mlds.collecteweb.nl. U kunt via deze pagina inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.

Wat is mijn gebruikersnaam?

Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres wat bij de Maag Lever Darm Stichting bekend is.

Ik kan niet inloggen/Ik ben mijn wachtwoord vergeten/Ik ben nieuw.

Als u niet kunt inloggen, doordat u uw wachtwoord kwijt bent, dan kunt u bij het inloggen de link “wachtwoord vergeten” aanklikken. U krijgt een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Mocht u er niet uit komen. Neem gerust contact met ons op via 033-7523555 of mail naar collecte@mlds.nl.

Hoe moet ik mijn materialen bestellen?

U bestelt u materialen door in te loggen in CollecteWeb. Zodra u ingelogd bent, kunt u uw bestelling plaatsen door op het tabblad “Bestellingen” te drukken. Als u liever telefonisch bestelt kunt u bellen met 033-7523555. Ook voor vragen kunt u ons bellen of mailen naar collecte@mlds.nl.

Welke materialen moet ik bestellen?

U bestelt net zoveel bussluitingen, legitimatiekaartjes, bedankkaartjes, etc. als het aantal collectanten waarvan u verwacht dat ze weer gaan lopen. Per artikel staat aangegeven of het verplicht, belangrijk of optioneel is. Als achteraf blijkt dat u te weinig heeft besteld, dan kunt u altijd zonder problemen extra bestellen.

Hoeveel collectanten heb ik?

Als u inlogt in CollecteWeb ziet u onder de tegel de collectanten die in uw collecteplaats geregistreerd staan. Als u op een collectant klikt kunt u vervolgens met de knop “details” zijn/haar adresgegevens inzien.

Wanneer worden de materialen bezorgd?

Elk jaar maken wij met ons verzendhuis afspraken per wanneer zij de materialen zullen uitleveren. De verzending start half april. Dus mocht u in maart hebben besteld dan ontvangt u de materialen pas in april. Bestelt u later, dan houden wij een maximale termijn van 3 weken aan. Als u vlak voor de collecteweek bestelt, dan proberen wij de bestelling binnen een week te verzenden.

Mijn bestelling is niet compleet.

Wat vervelend! Wilt u ons laten weten wat u mist in uw bestelling? Dan zorgen wij dat het alsnog uw kant op komt. U kunt ons bellen op 033-7523555 of mailen via collecte@mlds.nl.

Mijn (na)bestelling is nog niet binnen gekomen.

In CollecteWeb kunt u zien wat de status is van uw bestelling. Onder de tegel ‘Bestellingen’ kunt u zien of de bestelling is Gevalideerd en Verzonden.

Is de status verzonden en heeft u de bestelling nog niet ontvangen, dan kunt u contact opnemen met ons via collecte@mlds.nl of 033-7523555.

Ik heb meer collectanten geworven, hoe krijg ik extra spullen?

Wat fijn dat het u is gelukt om extra collectanten te werven. Hartelijk dank hiervoor. U kunt uw extra collectematerialen op de reguliere manier bestellen via CollecteWeb. Het wordt dan een nabestelling.

Ik wil geen gebruik maken van CollecteWeb.

Dat is jammer maar niet onmogelijk. U kunt alles op papier doen maar dat heeft niet onze voorkeur. U kunt telefonisch uw bestelling doorgeven op 033-7523555.

Reguliere vragen collecte

Ik ben een nieuwe collecteorganisator en heb nog niets gehoord.

U krijgt na uw aanmelding altijd een welkom e-mail of welkomstbrief, met de informatie over het organiseren van een collecte. Heeft u deze ontvangen? Na deze mail/brief wordt u binnen drie weken na uw aanmelding als collecteorganisator telefonisch benaderd. Tijdens dit gesprek wordt aan u uitgelegd hoe u de collecte organiseert en wat er van u verwacht wordt. Is het langer dan drie weken geleden, of is het vlak voor de collecte, bel dan met 033-7523555 en we werken u ter plekke in.

Wat is mijn gebied/ Hoe deel ik mijn wijk/stad/dorp in?

Uw gebied valt vaak binnen een bepaalde postcode of wijk, binnen dit gebied kunt u uw collectanten indelen zoals u zelf wilt. Via de site Google Maps kunt u gemakkelijk uw gebied inzien aan de hand van postcodes. Als u hier de naam van uw woonplaats en de wijknaam of de naam van uw woonplaats gevolgd door de eerste 4 cijfers van de postcode intypt, dan omcirkelt google automatisch het juiste gebied. Vergeet niet te noteren waar de collectanten lopen, dit zodat collectanten niet in elkaars straten lopen. Als het aan de naam van uw collecteplaats niet duidelijk is welk gebied u heeft, dan kunt u kijken in welke straten uw collectanten wonen. U kunt er dan het beste voor zorgen dat zij hun eigen straat en omliggende straten lopen.

Als u weinig collectanten voor een relatief groot gebeid heeft, vraag dan aan de collectant waar hij/zij wil lopen. Geef de collectant dan vervolgens wat extra straten en geef aan dat deze optioneel zijn. Als de collectant tijd heeft kan hij/zij extra lopen. Heeft u relatief veel collectanten, zorg dan dat u de straten van tevoren vast indeelt.

In alle gevallen geldt dat het goed is om de totale wijk/stad te verdelen, waarbij de collectant met een groot gebied zelf vrij is om te kiezen hoeveel hij/zij loopt.

Een hoop van de collectanten kunnen niet lopen/ik heb weinig collectanten.

Laat u niet ontmoedigen. Elke collectant die zich wil inzetten draagt bij aan onderzoek en voorlichting! U kunt de collecte daarom gewoon door laten gaan. U kunt bij uw huidige collectanten aangeven dat er nog straten zijn die niet worden gelopen. Misschien willen zij wel een extra straatje lopen!

Ik heb meer hulp nodig hoe krijg ik deze hulp?

Heeft u hulp nodig bij het organiseren van de collecte, dan is een tip om eens in uw omgeving te kijken. Misschien wil een buurvrouw, vriend(in), collectant of familielid u wel helpen. Daarnaast denken wij graag met u mee om te zorgen dat we er samen een succes van maken. Neem contact op via 033-7523555 of collecte@mlds.nl.

Mijn collectanten overzichtslijst klopt niet

Wat vervelend! Samen zijn wij verantwoordelijk voor de overzichtslijst. U kunt zelf aanpassingen doen via CollecteWeb. Daarnaast verwerken wij elk jaar de overzichtslijsten die wij retour krijgen. Wij doen ons best om de lijst zo kloppend mogelijk te maken. Helaas krijgen wij niet alle overzichtslijsten retour.

Ik wil meer collectanten hebben/ik wil collectanten werven

Wat fijn om te horen dat u wilt groeien. U zou onder de huidige groep collectanten de vraag kunnen stellen of zij nog iemand kennen die zou willen collecteren. Daarnaast kunt u zelf nieuwe collectanten werven met behulp van onze wervingsmaterialen.

Na afloop van de collecte kunt u uw wervingsbehoefte kenbaar maken aan ons. Voor het volgende collectejaar proberen wij u in uw behoefte te voorzien.

Ik wil spandoeken van de MLDS ophangen in mijn woonplaats, hoe doe ik dat?

Mocht u een spandoek willen ophangen in uw gemeente dan moet hier apart een vergunning voor worden aangevraagd. Dit gaat via de Maag Lever Darm Stichting. Bij sommige gemeentes is het zo dat zij vaste plekken hebben voor de spandoeken maar ook dan dient de vergunning via de Maag Lever Darm stichting aangevraagd te worden.

Neem hiervoor contact met ons op via 033-7523555 of collecte@mlds.nl.

Ik heb wijzigingen in gegevens van collectanten of mijzelf.

Wijzigingen in gegevens kunt u doen via CollecteWeb of u kunt de overzichtslijst retour sturen met de afrekenstaat na de collecte. Wij verwerken de wijzigingen in het systeem. Mocht u direct een wijziging hebben in gegevens, kunt u altijd contact opnemen via 033 752 3555 of collecte@mlds.nl.

Is er een alternatief als iemand geen kleingeld in huis heeft?

Absoluut. Het is mogelijk om online te collecteren via collectebus.mlds.nl. Hier kan een gever ook een donatie doen in één van de bussen. Daarnaast zal er op het ‘niet thuis’ kaartje ook meer informatie komen te staan over extra mogelijkheden.

Wat is de minimum leeftijd waarop er gecollecteerd mag worden?

Dit verschilt per gemeente. Als iemand alleen wil collecteren adviseren wij een minimale leeftijd van 16 jaar. Als u met meerdere wilt collecteren dient er tenminste één iemand 16 jaar of ouder te zijn.

Hoe kan ik jubileumattenties bestellen?

Dit doet u ook in collecteportaal. Zodra u ingelogd bent, kunt u uw bestelling plaatsen. De datum van uw jubileum vindt u op de collectantenlijst. U kunt eventueel ook telefonisch een bestelling plaatsen via 033-7523555.

Er zouden nieuwe collectanten voor mij gezocht worden maar ik heb niks gehoord.

Mochten wij nieuwe collectanten vinden, worden deze automatisch toegevoegd aan uw overzichtslijst. U kunt zelf ook opzoek naar nieuwe collectanten door bijvoorbeeld uw huidige groep collectanten te vragen iemand aan te dragen of door wervingsposters op te hangen.

Wanneer is de collecte?

In 2022 is de collecteweek van 20 t/m 25 juni.

Kan ik onkosten ook vergoed krijgen?

Ja, afhankelijk van de gemaakte kosten. U kunt kosten vergoed krijgen voor gemaakte kilometers of telefoon kosten. Mocht u andere kosten maken, ontvangen wij graag de bon of bewijs. Als de collecte is geweest kunt u de gemaakte kosten op het declaratie formulier invullen en bij de afrekenstaat voegen.

Hoe ziet de collecteorganisatie eruit?

Op kantoor zit een collecteteam van enkele medewerkers. Daarnaast zijn er in het land ruim duizend actieve collecteorganisatoren. Zij organiseren in een stad, dorp of wijk de collecte. Soms worden deze collecteorganisatoren geholpen door zogenaamde wijkhoofden. Deze kan assisteren op alle denkbare manieren. De collecteorganisator stuurt, eventueel hulp van wijkhoofd(en), de collectanten aan.

Gebruik ik een bus, collectezakje of intekenlijst?

U kijkt wat in uw woonplaats gebruikelijk is. Soms is het niet toegestaan om met collectezakje of intekenlijst te collecteren. Als u niet weet wat u moet gebruiken gebruikt u de meest gebruikte vorm van collecteren: de collectebus.

Kan ik ook ergens anders collecteren dan langs de deur?

Collecteren gebeurd voornamelijk van deur tot deur. In overleg met bijvoorbeeld marktmeester of supermarktmanager is het vaak mogelijk om (ook) op deze plaatsen te collecteren. Op drukke locaties is het makkelijker om geld op te halen. Mocht u twijfelen over de locatie waar u wilt collecteren, neem gerust contact op met ons.

Afwikkeling collecte

Wat doe ik met het opgehaalde geld?

Na de collecte stort u al het geld bij een Rabobank of ABN AMRO bank. U vindt hier een handleiding om te storten. Informeer altijd eerst of u bij de desbetreffende bank zowel munt als briefgeld kunt storten. Bij de ABN AMRO dient u briefgeld apart in de sealbag te stoppen en in de sealbagautomaat te leggen. Vul het formulier volledig in. Muntgeld kan in de automaat. Niet alle filialen bieden storten van munt- en briefgeld aan. U kunt dit vinden door op één van onderstaande banken te klikken.

ABN AMRO
Rabobank (Zoek plaats -> links automaten -> stortautomaat. Vervolgens ziet u de vestigingen waar u geld kunt storten)

Geld kan gestort worden op onze IBAN rekening:
ABN AMRO: NL93 ABNA 0490 2371 77
Rabobank: NL03 RABO 0380 4308 00

Het bonnetje van het storten, de ingevulde afrekenstaat en de bijgewerkte collectantenlijst kunt u in de retourenvelop terugsturen. De collecte zit er dan voor u op. Vult u na de collecte de enquête in die wij u per mail toesturen? Graag tot volgend jaar.

Ik vind de bedankjes voor de collectanten niet kunnen

Elk jaar proberen wij om een leuke attentie te bedenken voor onze collectanten. Ook proberen wij hier sponsors voor te vinden die dit mee kunnen bekostigen. Het kan natuurlijk altijd dat u geen attentie wil. Via het bestelformulier kunt u dan aangeven geen attenties te willen. De attentie is een klein teken van waardering vanuit onze kant en is ook dit jaar weer te danken aan een gulle sponsor.

Ik tel het geld alleen, mag dat?

Er is een protocol voor goede doelen om de collecte te organiseren. Hierin staat onder andere dat de collecte fraudebestendig moet zijn. U telt de opbrengst dus samen met de collectant of uw wijkhoofd. Natuurlijk kan het zo zijn dat u collectanten heeft die niet willen tellen. Dan kunt u met een vriend(in) de opbrengst tellen. Wel dienen alle handtekeningen op de afrekenstaat geplaatst te worden. Een familielid mag niet de tweede teller zijn.

Ik moet stortingskosten betalen

Het klopt dat u per storting €9,- stortingskosten aan de Rabobank betaalt. Dit zijn de administratieve kosten van de bank. Wel is het zo dat een aantal banken na de collecte de stortingskosten aan ons terug storten.

Als u geld stort bij de ABN Amro hoeft u geen stortingskosten te betalen.

Ik heb een geval van fraude, hoe handel ik nu verder?

Kunt u ons meer informatie geven betreft het fraude geval. Wij hebben hier als organisatie een apart protocol voor. U kunt uw verdenking mailen naar collecte@mlds.nl of bellen naar 033-7523555. Mocht het zo zijn dat u iemand op heterdaad betrapt met frauderen dan kunt u direct contact opnemen met de plaatselijke politie. De politie kan dan meteen in actie komen.

Ik had een storing bij de stortautomaat/ik kreeg geen bon?

Het kan zijn dat er een storing plaatsvindt bij een stortingsautomaat. Wij adviseren u dan om met dit met de bankmedewerker na te lopen. Wilt u de storing wel vermelden op de afrekenstaat, inclusief de datum dat u heeft gestort, het filiaal, het bedrag en de tijd?

Wat moet ik allemaal retour zenden na de collecte?

In de begeleidende brief bij uw collectematerialen staat vermeld wat u retour dient te zenden. Dit is:

  • De collecte afrekenstaat. Houdt Eén exemplaar voor uw eigen administratie
  • De collectanten overzichtslijsten. Corrigeert u deze en vult u nieuwe gegevens aan (of doe dit digitaal).
  • De stortingsbewijzen. Bij ABN AMRO gaat het om een bon van het muntgeld en een afschrift van de sealbagstorting. (Maak voor uzelf en het eventueel kwijtraken in de post een kopie!)
  • De overgebleven bussluitingen
  • De ingevulde telbriefjes
  • Als u de envelop kwijt bent kunt u alles (behalve collectebussen) sturen naar:

Collecte MLDS
Antwoordnummer 343
3800VB Amersfoort

Het correct invullen van de afrekenstaat en het bijvoegen van de stortingsbonnen is essentieel voor de afhandeling van onze administratie. Zonder dit kunnen wij de collecte in uw plaats niet afronden.

Stuur eventuele bussen niet terug naar ons antwoordnummer. Neem hiervoor contact op met collecte@mlds.nl of 033-7523555.

De telmachine geeft een ander bedrag aan dan ik heb geteld

Natuurlijk gaan wij er vanuit dat u het geld goed heeft geteld. Echter, het kan zijn dat de telmachine bepaalde munten niet accepteert omdat dit muntgeld niet goed of beschadigd is. Wat de telmachine telt is het bedrag dat gestort wordt. Dat bedrag houden wij aan en schrijft u ook op de afrekenstaat. Mocht er een heel groot verschil zitten tussen wat u heeft geteld en de telmachine, is het raadzaam om contact opnemen met een bankmedewerker van de bank.

Wat moet ik doen met het geld dat niet gepakt wordt door de telmachine?

Mochten er munten retour komen bij de stortingsautomaat dan kunt u deze bij uw afrekenstaat stoppen. Wij zullen dit geld bij elkaar voegen en bij onze bank inleveren. Het geld wordt dan in 1 keer gestort op onze rekening. Het zal niet bij uw eigen opbrengst worden opgeteld.

Ik wil mijn bussen retour zenden naar wie moet dat?

U kunt de bussen beter opslaan, dit bespaart de Maag Lever Darm Stichting verzendkosten. Als u stopt als collecteorganisator moet u altijd eerst contact opnemen via 033-7523555 of collecte@mlds.nl.
Als u materialen wilt terugsturen omdat u ze niet kwijt kunt of omdat u teveel heeft kunt u deze sturen naar:

Amfors
O.v.v. Collecte MLDS
Uraniumweg 15A
3812RJ Amersfoort.

Als u wilt dat de Maag Lever Darm Stichting verzendkosten betaalt kan dit via pakketzegels. Kunt u aangeven in hoeveel dozen u de materialen bewaart? Wij zullen u dan het evenredige aantal pakketzegels toezenden. Deze kunt u op de doos plakken samen met het adres van ons verzendhuis. Het adres hiervan staat in de begeleidende brief. Gelieve de dozen niet naar onze postbus of het antwoordnummer toezenden. Voegt u alstublieft een briefje bij met uw gegevens. Dan weten wij van wie de materialen komen. U kunt ook het bij de pakketzegels bijgevoegde retourformulier gebruiken.
De dozen kunt u aanbieden bij een postkantoor of postagentschap (denk hierbij aan een Bruna of Primera) zij zullen zorgen voor de verdere verzending. Mocht u nog administratie hebben dan kunt u dat in de doos met materialen doen, of mailen naar collecte@mlds.nl.

Ik wil stoppen met de organisatie van de collecte

Wij vinden dit uiteraard erg jammer maar waarderen ook de vrije tijd die u beschikbaar heeft gesteld. Neemt u indien u stop met de collecte z.s.m. en uiterlijk 3 maanden voor de collecte contact met ons op. Doe dit bij voorkeur telefonisch (033-7523555) of ander per mail (collecte@mlds.nl)

Doneer