Collecteweek 2024

17 t/m 22 juni - Kom je ook in actie?

Jouw hulp is hard nodig!

Kom tijdens de collecteweek samen met ruim 11.000 collectanten in actie voor mensen met een spijsverteringsziekte. Je spijsvertering is van levensbelang, een bron van gezondheid maar ook het startpunt van veel ziektes. We collecteren voor meer voorlichting over en onderzoek naar spijsverteringsaandoeningen. Onderzoek dat nog steeds heel hard nodig is om vroege opsporing, een goede behandeling en kwaliteit van leven mogelijk te maken.

De collecteweek 2024 is van 17 t/m 22 juni.

Hoe wil jij collecteren?

collecte-organisator

ik doe mee

huis-aan-huis collectant

ik geef me op

online collectant

ik draag bij

Informatie voor bestaande vrijwilligers

Collecteren doen we samen

"Met twee uurtjes van je tijd help je enorm. En mensen willen echt graag helpen, dat zien we ook aan de vragen die we nu al krijgen over de collecteweek. Juist daarom voelt het echt als iets dat we samen doen.” vertelt Faye, Projectleider acties & events bij de MLDS. Een uitdagende baan, waar ook de organisatie van de landelijke collecteweek onderdeel van uitmaakt.

Suzanne

''Dit was voor mij de reden om mij direct aan te melden''

Eshter

''Door de diagnose is mijn motivatie om te collecteren wel iets veranderd. Je weet gewoon van dichtbij hoe belangrijk het is dat er geld beschikbaar is voor onderzoek.''

Faye

''Iedereen kent wel iemand met darmklachten of problemen. Voor veel mensen is dat de motivatie om ook ‘iets te willen doen’.''

Roeland

''Collecteren doe je echt als team. Ik begin een collectejaar altijd met een bijeenkomst met alle wijkhoofden, gewoon bij mij thuis.''

Ook Eric Claassen laat zich horen

Ook Eric Claassen zet zich in voor een gezonde spijsvertering. Hij is immunoloog en microbioom-expert en weet alles over de miljarden bacteriën, schimmels en gisten die in onze buik huizen. Door zijn werk én uit eigen ervaring weet hij hoe belangrijk een gezonde spijsvertering is. Het liefste schreeuwt hij daarom van de daken:

'Ons microbioom is essentieel voor onze gezondheid! Een gezond microbioom helpt ons om een gezond lichaam te houden. Daarom ben ik graag één van de campagnegezichten van de Maag Lever Darm Stichting.'

leer alle campagnegezichten kennen

De opbrengst van de collecte 2023

De collecte van 2023 van de Maag Lever Darm Stichting is afgerond. Dit jaar hebben we met de collecte € 469.468,- opgehaald! Een ontzettend mooi bedrag, waar we samen met alle collectevrijwilligers hard voor gewerkt hebben. Daar zijn we enorm dankbaar voor!

Vragen over de collecte?

Je kunt ons bereiken via: 033-7523555 (ma t/m vr 09.00 – 17.00 uur) of via e-mail: collecte@mlds.nl

mail ons
ANBI logo CBF logo Privacy Waarborg logo ANBI/RSIN nr: 007247849